Pałac Młodzieży

Pomorskie Centrum Edukacji w Szczecinie
Teatr - Gimnastyka artystyczna
Grupa : 1   [klasy 0 ÷ 3]
Pokaż/ukryj opis
Turnus nr 1
wychowawca: Szymon Lipski

TEATR / Iwona Faj

Zajęcia teatralne, podczas których uczestnicy zmierzą się z najważniejszymi aspektami dotyczącymi sceny teatralnej. Odpowiemy na pytania: Jaką rolę w spektaklu pełni muzyka? Czy aktor musi śpiewać? Jak pokonać tremę? Co to jest kostium sceniczny? Jak wykonać sceniczny makijaż? Czy można grać bez słów? Jak tworzyć teatr? I najważniejsze pytanie: Czy każdy może zostać aktorem?

GIMNASTYKA ARTYSTYCZNA / Dorota Lindner – Baran

Zajęcia dla wszystkich, którzy lubią tańczyć i mają poczucie rytmu. Na spotkaniach dzięki ćwiczeniom gimnastycznym uczestnicy będą wzmacniać poszczególne partie mięśni, poznają ćwiczenia rozciągające i gibkościowe. Oprócz ćwiczeń nie zabraknie oczywiście tańca.

Gimnastyka artystyczna - Teatr
Grupa : 2   [klasy 0 ÷ 3]
Pokaż/ukryj opis
Turnus nr 1
wychowawca: Jerzy Kaczor

GIMNASTYKA ARTYSTYCZNA / Dorota Lindner – Baran

Zajęcia dla wszystkich, którzy lubią tańczyć i mają poczucie rytmu. Na spotkaniach dzięki ćwiczeniom gimnastycznym uczestnicy będą wzmacniać poszczególne partie mięśni, poznają ćwiczenia rozciągające i gibkościowe. Oprócz ćwiczeń nie zabraknie oczywiście tańca.

TEATR / Iwona Faj

Zajęcia teatralne, podczas których uczestnicy zmierzą się z najważniejszymi aspektami dotyczącymi sceny teatralnej. Odpowiemy na pytania: Jaką rolę w spektaklu pełni muzyka? Czy aktor musi śpiewać? Jak pokonać tremę? Co to jest kostium sceniczny? Jak wykonać sceniczny makijaż? Czy można grać bez słów? Jak tworzyć teatr? I najważniejsze pytanie: Czy każdy może zostać aktorem?

Szachy - Karate
Grupa : 3   [klasy 0 ÷ 3]
Pokaż/ukryj opis
Turnus nr 1
Wychowawca: Ryszard Dziubak

SZACHY / Jan Czuchnicki

Szachy to najstarsza, najbardziej popularna gra strategiczna - uczy koncentracji, logicznego myślenia, wychowuje i bawi. Dzięki rozwojowi Internetu rzesza zwolenników gry w szachy systematycznie wzrasta. Na zajęciach początkujący poznają podstawy gry, a bardziej zaawansowani zgłębią jej tajniki.

KARATE / Przemysław Kusztykiewicz

Na zajęciach uczniowie poznają tajniki tej dalekowschodniej sztuki walki wywodzącej się z Japonii. Nauczą się technik obrony, ataku ale przed wszystkim nabiorą szacunku dla drugiej osoby. Poznają także historię karate, największych mistrzów oraz najprostsze zwroty wykorzystywane w Karate do.

Karate - Szachy
Grupa : 4   [klasy 0 ÷ 3]
Pokaż/ukryj opis
Turnus nr 1
wychowawca: Anna Kozłowska

KARATE / Przemysław Kusztykiewicz

Na zajęciach uczniowie poznają tajniki tej dalekowschodniej sztuki walki wywodzącej się z Japonii. Nauczą się technik obrony, ataku ale przed wszystkim nabiorą szacunku dla drugiej osoby. Poznają także historię karate, największych mistrzów oraz najprostsze zwroty wykorzystywane w Karate do.

SZACHY / Jan Czuchnicki

Szachy to najstarsza, najbardziej popularna gra strategiczna - uczy koncentracji, logicznego myślenia, wychowuje i bawi. Dzięki rozwojowi Internetu rzesza zwolenników gry w szachy systematycznie wzrasta. Na zajęciach początkujący poznają podstawy gry, a bardziej zaawansowani zgłębią jej tajniki.

Zajęcia wokalne - Taniec współczesny
Grupa : 5   [klasy 0 ÷ 3]
Pokaż/ukryj opis
Turnus nr 1
wychowawca: Ilona Guzior

ZAJĘCIA WOKALNE / Magdalena Handke

Na spotkaniach uczestnicy będą rozwijać swoje umiejętności wokalne pod okiem instruktora śpiewu, próbując swoich sił w śpiewie solowym i grupowym. Będzie też okazja by sprawdzić się w repertuarze dla dzieci J. Wasowskiego, J. Cygana, E. Pałłasza, A. Hundziaka. Poza profesjonalną rozgrzewką wokalną i pracą nad utworem, uczestnicy poznają tajniki obycia ze sceną oraz przyswoją elementy prostej choreografii scenicznej.

TANIEC WSPÓŁCZESNY / Ewa Szachoń

To zajęcia, podczas których będzie miała miejsce spontaniczna improwizacja i twórcza ekspresja. Uczestnicy będą rozwijać swoją wrażliwość na muzykę oraz różne formy ruchu, taniec zespołowy i solowy. W trakcie spotkań kształtować będą umiejętności ruchowo-taneczne.

Taniec współczesny - Zajęcia wokalne
Grupa : 6   [klasy 4 ÷ 6]
Pokaż/ukryj opis
Turnus nr 1
wychowawca: Ewa Banaś

TANIEC WSPÓŁCZESNY / Ewa Szachoń

To zajęcia, podczas których będzie miała miejsce spontaniczna improwizacja i twórcza ekspresja. Uczestnicy będą rozwijać swoją wrażliwość na muzykę oraz różne formy ruchu, taniec zespołowy i solowy. W trakcie spotkań kształtować będą umiejętności ruchowo-taneczne.

ZAJĘCIA WOKALNE / Magdalena Handke

Na spotkaniach uczestnicy będą rozwijać swoje umiejętności wokalne pod okiem instruktora śpiewu, próbując swoich sił w śpiewie solowym i grupowym. Będzie też okazja by sprawdzić się w repertuarze dla dzieci J. Wasowskiego, J. Cygana, E. Pałłasza, A. Hundziaka. Poza profesjonalną rozgrzewką wokalną i pracą nad utworem, uczestnicy poznają tajniki obycia ze sceną oraz przyswoją elementy prostej choreografii scenicznej.

Fotografia - Bębny
Grupa : 7   [klasy 4 ÷ 6]
Pokaż/ukryj opis
Turnus nr 1
wychowawca: Bogdan Kulik

FOTOGRAFIA / Joanna Kurzydlak

Zajęcia fotograficzno-plastyczne oparte będą głównie na zabawie i pracy w grupach. Uczestnicy poznają historię fotografii oraz różnego rodzaju aparaty fotograficzne. Pobudzą kreatywność tworząc kolaż na zadany temat. Odkryją jak światło i perspektywa wpływają na znaczenie oraz odbiór zdjęcia przez widza. Wcielą się w reżyserów i aktorów filmu poklatkowego. Zajęcia mają na celu nabycie artystycznej wrażliwości, dostrzeganie walorów otaczającego nas miejsca, przenoszenie wrażeń i emocji na prace fotograficzne lub plastyczne.

BĘBNY / Bogdan Kulik

Podczas zajęć uczestnicy poznają wiele instrumentów z różnych stron świata takich jak np. kalimba, drumla, cajon, okaryna, kazoo, didgeridoo. Nauczą się techniki uderzeń i gry na bębnach djembe. Czeka ich wspólna gra, i z podziałem na role. To wszystko w formie zabawy dźwiękami.

Bębny - Fotografia
Grupa : 8   [klasy 4 ÷ 6]
Pokaż/ukryj opis
Turnus nr 1
wychowawca: Marcin Kurylak

BĘBNY / Bogdan Kulik

Podczas zajęć uczestnicy poznają wiele instrumentów z różnych stron świata takich jak np. kalimba, drumla, cajon, okaryna, kazoo, didgeridoo. Nauczą się techniki uderzeń i gry na bębnach djembe. Czeka ich wspólna gra, i z podziałem na role. To wszystko w formie zabawy dźwiękami.

FOTOGRAFIA / Joanna Kurzydlak

Zajęcia fotograficzno-plastyczne oparte będą głównie na zabawie i pracy w grupach. Uczestnicy poznają historię fotografii oraz różnego rodzaju aparaty fotograficzne. Pobudzą kreatywność tworząc kolaż na zadany temat. Odkryją jak światło i perspektywa wpływają na znaczenie oraz odbiór zdjęcia przez widza. Wcielą się w reżyserów i aktorów filmu poklatkowego. Zajęcia mają na celu nabycie artystycznej wrażliwości, dostrzeganie walorów otaczającego nas miejsca, przenoszenie wrażeń i emocji na prace fotograficzne lub plastyczne.

Szachy-Turystyka
Grupa : 1   [klasy 0 ÷ 3]
Pokaż/ukryj opis
Turnus nr 2
wychowawca: Magdalena Poklasińska

SZACHY / Jan Czuchnicki

Najstarsza, najbardziej popularna gra strategiczna - uczy koncentracji, logicznego myślenia, wychowuje i bawi. Dzięki rozwojowi Internetu rzesza zwolenników gry w szachy systematycznie wzrasta. Na zajęciach początkujący poznają podstawy gry, a bardziej zaawansowani zgłębią jej tajniki.

TURYSTYKA / Magdalena Poklasińska

Turystyka i krajoznawstwo jest jednym ze sposobów na aktywne spędzanie czasu wolnego. Podczas zajęć uczestnicy poznają podstawowe informacje dotyczące naszego miasta. Zdobędą umiejętności posługiwania się sprzętem turystycznym: kompas, apteczka, namiot. Nie zabraknie zadań kształtujących postawy proekologiczne. Przy okazji uczestnicy nauczą się odczytywać informacje z map, planu miasta czy przewodnika turystycznego. Nabędą umiejętność pracy w zespole.

Turystyka - Szachy
Grupa : 2   [klasy 0 ÷ 3]
Pokaż/ukryj opis
Turnus nr 2
wychowawca: Ewa Banaś

TURYSTYKA / Magdalena Poklasińska

Turystyka i krajoznawstwo jest jednym ze sposobów na aktywne spędzanie czasu wolnego. Podczas zajęć uczestnicy poznają podstawowe informacje dotyczące naszego miasta. Zdobędą umiejętności posługiwania się sprzętem turystycznym: kompas, apteczka, namiot. Nie zabraknie zadań kształtujących postawy proekologiczne. Przy okazji uczestnicy nauczą się odczytywać informacje z map, planu miasta czy przewodnika turystycznego. Nabędą umiejętność pracy w zespole.

SZACHY / Jan Czuchnicki

Najstarsza, najbardziej popularna gra strategiczna - uczy koncentracji, logicznego myślenia, wychowuje i bawi. Dzięki rozwojowi Internetu rzesza zwolenników gry w szachy systematycznie wzrasta. Na zajęciach początkujący poznają podstawy gry, a bardziej zaawansowani zgłębią jej tajniki.

Karate - Plastyka
Grupa : 3   [klasy 0 ÷ 3]
Pokaż/ukryj opis
Turnus nr 2
wychowawca: Szymon Lipski

KARATE / Przemysław Kusztykiewicz

Na zajęciach uczniowie poznają tajniki tej dalekowschodniej sztuki walki wywodzącej się z Japonii. Nauczą się technik obrony, ataku ale przed wszystkim nabiorą szacunku dla drugiej osoby. Poznają także historię karate, największych mistrzów oraz najprostsze zwroty wykorzystywane w Karate do.

PLASTYKA / Katarzyna Jurkiewicz

Zajęcia plastyczne, podczas których uczestnicy będą tworzyć prace inspirowane wierszami, zagadkami i ciekawymi opowieściami prowadzącej. To propozycja dla wszystkich którzy chcą doskonalić sprawność manualną, uczyć się kreatywnego rysowania i poszerzyć swoja wiedzę nie tylko na temat rysunku. Podczas spotkań uczestnicy stworzą zimowe pejzaże, sportretują m.in. mieszkańców mórz i oceanów a także wyruszą rakietą w kosmos.

Plastyka - Karate
Grupa : 4   [klasy 0 ÷ 3]
Pokaż/ukryj opis
Turnus nr 2
wychowawca:Przemysław Kusztykiewicz

PLASTYKA / Katarzyna Jurkiewicz

Zajęcia plastyczne, podczas których uczestnicy będą tworzyć prace inspirowane wierszami, zagadkami i ciekawymi opowieściami prowadzącej. To propozycja dla wszystkich którzy chcą doskonalić sprawność manualną, uczyć się kreatywnego rysowania i poszerzyć swoja wiedzę nie tylko na temat rysunku. Podczas spotkań uczestnicy stworzą zimowe pejzaże, sportretują m.in. mieszkańców mórz i oceanów a także wyruszą rakietą w kosmos.

KARATE / Przemysław Kusztykiewicz

Na zajęciach uczniowie poznają tajniki tej dalekowschodniej sztuki walki wywodzącej się z Japonii. Nauczą się technik obrony, ataku ale przed wszystkim nabiorą szacunku dla drugiej osoby. Poznają także historię karate, największych mistrzów oraz najprostsze zwroty wykorzystywane w Karate do.

Taniec nowoczesny - Słodka kuchnia
Grupa : 5   [klasy 4 ÷ 6]
Pokaż/ukryj opis
Turnus nr 2
wychowawca: Dariusz Chmielewski

Taniec nowoczesny / Aneta Pilarska – Adamus

Zajęcia taneczne połączone z grami i zabawami przy muzyce. Taniec disco dance to ekspresja i dynamika. W trakcie, uczestnicy zapoznają się z jego techniką i nauczą podstawowych kroków disco dance i hip - hop.

SŁODKA KUCHNIA / Piotr Bajda

Spotkanie w trakcie, którego uczestnicy poznają warsztat cukiernika, nauczą się modelować figurki marcepanowe, barwić masę cukrową, dekorować pierniki i inne słodkości. Dowiedzą się jak zrobić smaczny, owocowy tort, zrobić krem z bitej śmietany i komponować desery. To będą bardzo słodkie zajęcia!

Słodka kuchnia - Taniec nowoczesny
Grupa : 6   [klasy 4 ÷ 6]
Pokaż/ukryj opis
Turnus nr 2
wychowawca: Iga Kamela

SŁODKA KUCHNIA / Piotr Bajda

Spotkanie w trakcie, którego uczestnicy poznają warsztat cukiernika, nauczą się modelować figurki marcepanowe, barwić masę cukrową, dekorować pierniki i inne słodkości. Dowiedzą się jak zrobić smaczny, owocowy tort, zrobić krem z bitej śmietany i komponować desery. To będą bardzo słodkie zajęcia!

Taniec nowoczesny / Aneta Pilarska – Adamus

Zajęcia taneczne połączone z grami i zabawami przy muzyce. Taniec disco dance to ekspresja i dynamika. W trakcie, uczestnicy zapoznają się z jego techniką i nauczą podstawowych kroków disco dance i hip - hop.

Zwariowane rurki BUM BUM - Zabawy z jęz.migowym
Grupa : 7   [klasy 0 ÷ 3]
Pokaż/ukryj opis
Turnus nr 2
wychowawca: Marcin Kurylak

ZWARIOWANE RURKI BUM BUM / Ewelina Fogiel

Rytm, śpiew, rytmiczny spacer, kolorowa partytura – to wszystko czeka na uczestników zajęć z wielobarwnymi rurkami, które przeniosą ich w świat dźwięków. Nie zabraknie zabaw muzyczno –plastycznych pomagających opanować sztukę gry na tych niezwykłych instrumentach.

ZABAWY Z JĘZYKIEM MIGOWYM / Agata Kosztowny

Wśród nas są osoby niesłyszące, mające zupełnie inny sposób komunikacji i tworzące odrębną kulturę - warto ją poznać. Język migowy rozwija zdolności manualne, spostrzegawczość, wyobraźnię przestrzenną, koordynację wzrokową, ruchową, umiejętność naśladowania i zdolność skojarzenia. Poprzez zabawę uczestnicy będą uczyć się komunikacji z osobami, dla których los nie był łaskawy. Umiejętność porozumienia się z niepełnosprawnymi pomoże im w przyszłości łamać bariery i nawiązywać nowe, ciekawe kontakty.

Zabawy z jęz.migowym - Zwariowane rurki BUM BUM
Grupa : 8   [klasy 4 ÷ 6]
Pokaż/ukryj opis
Turnus nr 2
wychowawca: Barbara Marcinkowska – Boruszak

ZABAWY Z JĘZYKIEM MIGOWYM / Agata Kosztowny

Wśród nas są osoby niesłyszące, mające zupełnie inny sposób komunikacji i tworzące odrębną kulturę - warto ją poznać. Język migowy rozwija zdolności manualne, spostrzegawczość, wyobraźnię przestrzenną, koordynację wzrokową, ruchową, umiejętność naśladowania i zdolność skojarzenia. Poprzez zabawę uczestnicy będą uczyć się komunikacji z osobami, dla których los nie był łaskawy. Umiejętność porozumienia się z niepełnosprawnymi pomoże im w przyszłości łamać bariery i nawiązywać nowe, ciekawe kontakty.

ZWARIOWANE RURKI BUM BUM / Ewelina Fogiel

Rytm, śpiew, rytmiczny spacer, kolorowa partytura – to wszystko czeka na uczestników zajęć z wielobarwnymi rurkami, które przeniosą ich w świat dźwięków. Nie zabraknie zabaw muzyczno –plastycznych pomagających opanować sztukę gry na tych niezwykłych instrumentach.